poniedziałek, 22 kwietnia 2019

Płyta indukcyjna jaka moc

Pierwszy rodzaj ma dwie zalety – zabezpiecza szkło przed ukruszeniem i nadaje płycie delikatnego wgłębienia (gdy coś wykipi, zostaje na płycie, a nie leci od razu poza urządzenie). Jakie są zalety płyt indukcyjnych? Zanim zdecydujemy jaka płyta indukcyjna najlepiej spełni nasze oczekiwania, warto poznać wszystkie jej zalety oraz wady. Sprawdź jaka indukcja nadaje się do mieszkania.


Płyta indukcyjna w bloku?

Mała moc przyłączeniowa, instalacja 230V nie są przeszkodą do montażu płyty indukcyjnej w bloku. Wybierz model z regulacją mocy i podłączeniem jednofazowym. Witam wszystkich, jestem nowy i oczywiście jestem laikiem stąd moje pytanie kupiłem mieszkanie w bloku i elektryk zmodernizował mi instalacje elektryczną na miedzianą, moja narzeczona wymysliła sobie płyte indukcyjną teka chyba model 6o ile pamietam moc kW stąd moje pytanie czy ta płyta nada się do mojego mieszkania i czy uciągnie to moja instalacja. Dzięki AutoBridge można połączyć dwa pola w jedno i gotować używając dużego garnka.


Jeśli często zdarza Ci się używać takich naczyń to z tym modelem będzie to bardziej efektywne i łatwiejsze bo możesz za pomocą jednego sensora sterować mocą dwóch pól grzejnych. Droższe płyty charakteryzują się mocą na poziomie 2-kW, tańsze zaś około kW. Co prawda płyta pobiera mniej prądu, ale potrzebuje dużo większej ilości czasu, aby przygotować potrawę.

Należy również pamiętać, że do płyty indukcyjnej musimy dokupić odpowiednie naczynia, które mogą być z taką płytą używane. Posiada ona wszystkie najważniejsze funkcje, jest wygodna w obsłudze, cicha i niezawodna, oraz zbiera świetne opinie od użytkowników – a przy tym jest przystępna cenowo. Na naszym rynku pojawiły się już urządzenia indukcyjne od większości czołowych producentów w bardzo rozsądnych cenach.


Każdy z nich sprzedaje w Polsce co najmniej kilka modeli płyt, różniących się od siebie ilością pól indukcyjnych, wyposażeniem i oczywiście ceną. Sterownik załączający odpowiednie pola indukcyjne zawsze w ten sposób przełącza napięcie, że jednorazowo płyta osiąga moc około 5-4kW. Co prawda kosztują nieco więcej, ale zużywają za to mniej energii, niż zwykłe płyty elektryczne i są dużo bardziej wydajne.


I faktycznie tak jest, szybciej gotuje i mniej zużywa prądu, ale niestety płyta sporo kosztuje. To na razie jedyna wada. Podczas gotowania indukcyjnego rozgrzewa się bowiem tylko garnek, a nie płyta.


Zamówiłem trochę sprzętu AG w tym płytę indukcyjną. Fachowiec powiedział mi, że wymaga ona siły, ale można podłączyć pod 230V z tym, że będzie miała mniejszą moc. Co mam przez to rozumieć?


Nie mam siły w domu. Zobacz test obciążenia instalacji elektrycznej przy standardowym używaniu płyty indukcyjnej i innych urządzeń. Gdy chcemy zainstalować płytę grzejną w mieszk.

Co w takim razie z czajnikiem, pralką, odkurzaczem, piekarnikiem? Jaka jest moc przyłączeniowa w mieszkaniu (domu)? Na szczęście nie jest aż tak źle: maksymalna moc płyty indukcyjnej wykorzystywana jest wtedy gdy wszystkie pola włączymy i ustawimy na maksymalną moc. Zaletą płyty pod 230V jest jeszcze wbudowany ogranicznik mocy. W momencie, gdy mamy włączony np.


Mam płytę na 400V, a tylko standardowe gniazdko w domu. Kuchnia indukcyjna wykorzystuje zjawisko indukcji elektromagnetycznej – przetwarza energię w ciepło, tyle że nie na płycie, a w dnie naczynia. Jaki jest koszt użytkowania płyty indukcyjnej, ceramicznej i żeliwnej? Rozpatrując wady i zalety poszczególnych rodzajów płyt, zwracamy też uwagę na koszt eksploatacji. Jaka płyta grzewcza będzie kosztowała nas najwięcej?


Tu zwycięzcą jest znowu płyta indukcyjna, której średni koszt eksploatacji jest najniższy.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty