poniedziałek, 15 lutego 2016

Reklamacja bez karty gwarancyjnej

Chciałam zareklamować zepsuty telefon komórkowy. Niestety w domu zginął mi gdzieś dokument gwarancyjny. Sprzedawca odmówił przyjęcia reklamacji. Co mogę jeszcze z tym zrobić?


Pytanie jest tutaj oczywiste. Brak karty gwarancyjnej jest niewystarczającym powodem do odstąpienia od umowy. Przepisy wskazują, że konsument może odstąpić od umowy sprzedaży rzeczy, jeśli towar jest niezgodny z umową, jego naprawa ani wymiana nie jest możliwa albo nie został wykonana w odpowiednim czasie lub też. Co zrobić jeśli nie mam karty gwarancyjnej? Cztery miesiące temu kupiłem pompę paliwową do auta która teraz się popsuła.


Posiadam fakturę vat zakupu. Czy serwis gwarancyjny może odrzucić reklamację na podstawie. Gwarant nie ma obowiązku zwrotu pieniędzy!


Chyba że w karcie gwarancyjnej wyraźnie napisze, że istnieje taka możliwość, na ustalonych przez niego warunkach. Jeżeli chce to korzysta z gwarancji na zasadach określonych w karcie gwarancyjnej („gwarancja producenta”), a jeśli woli powołać się na zasady rękojmi i zgłosić reklamację do sprzedawcy, u którego był dokonywany zakup, to także nic i nikt nie może mu tego przeszkodzić. Jest to dobrowolne oświadczenie dotyczące jakości towaru złożone przez przedsiębiorcę, czyli gwaranta.


Gwarancja to – obok rękojmi – podstawa złożenia reklamacji. Treść gwarancji powinna być sformułowana w sposób jasny i zrozumiały, w języku polskim. Chętnie zrobimy to za Ciebie, wydłuża to jednak cały proces zgłaszania reklamacji. Dane kontaktowe do autoryzowanych zakładów serwisowych dostępne są w karcie gwarancyjnej lub w dołączonej instrukcji produktu oraz na ogólnodostępnych stronach w Internecie. Zwroty i reklamacje możesz zgłaszać przez formularz poniżej.


W przypadku reklamacji zgłoszonej wcześniej w salonie – produkty po naprawie odeślemy do Ciebie kurierem. Skontaktujemy się z Tobą w tej sprawie. Reklamacje bez karty gwarancyjnej mogą zostać potraktowane przez serwis jako pogwarancyjne czyli płatne, bądź zostać odrzucone.


Klient ma prawo być poinformowany o stanie procesu reklamacji. Przeświadczenie konsumentów, że bez karty gwarancyjnej nie można dokonać reklamacji towaru jest wciąż bardzo powszechne. Jak to jest w rzeczywistości? Kiedy kupujący finalizują transakcję prawie za każdym razem pytają nas, czy do danego towaru jest dołączona karta gwarancyjna i nerwowo szukają jej w pudełku.


W pozostałych przypadkach wymagany jest kontakt bezpośrednio z gwarantem. Konsument i umowy: rok temu kupilam rodzicom dvd w media markt. W poprzednim stanie prawnym termin ten wynosił rok. Obecnie, w przypadku braku zastrzeżenia innego terminu gwarancji, przyjmuje się że wynosi on lata, licząc od dnia wydania rzeczy kupującemu.


Generalnie termin gwarancji może być określony przez gwaranta w latach, miesiącach lub przy zastosowaniu innego miernika np. Korzystanie z naszego serwisu bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza, że cookies będą zapisane w pamięci urządzenia. Podaruj uśmiech w prezencie.


Karta Podarunkowa Euro. Raty Leasing Tax Free Zużyty sprzęt. Pomoc Najczęstsze pytania Poradniki Reklamacje Zwroty. Moje konto Zakupy bieżące Historia zakupów.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty