środa, 14 marca 2018

Jak przerobic agregat z lodowki na kompresor

Proste i przydatne rozwiązanie jak zrobić coś z niczego. Wystarczy posiadać lub skombinować starą lodówkę (o co nie jest tak trudno) i już możemy się zabierać za zrobienie sprężarki. Jak zrobić kompresor z lodówki. Modelarstwo z pasją.


Postanowiłem napisać kilka słów, rozebrać moją zmontowaną sprężarkę na części (prawie) pierwsze i pokazać po kolei jak takie urządzenie zbudować.

Pokazałem w prosty sposób jak zrobić kompresor z lodówki. Potrzebna będzie stara lodówka. Lekka modyfikacja konkretnej części i nasza pompa będzie świetnie działać. Zachęcony namowami jak również dobrą opinią użytkownika naszego forum Bartek Piękoś postanowiłem zbudować sobie kompresor domowej roboty, który posłuży mi do malowania modeli aerografem jak również do napompowania koła w rowerze czy nawet w samochodzie. Budowa kompresora trwa więc w miarę postępu w budowie będę wklejał kolejne zdjęcia wraz z opisem oczywiście budowę.


Agregat jest ciężki w związku z czym została przyspawana do jego rączka, która bardzo ułatwia przenoszenie całego kompresora. Dziś sprawiłem sobie agregat i mam pytanie, bo nie jestem za bardzo pewien jak go podłączyć do prądu. Przy tym agregacie jest przekaźnik rozruchowy i od tego przekaźnika wychodzi wiązka kabli (kable) i idą do gniazdka, a druga wiązka kabli, dokładnie idzie do środka lodówki.

Gdyby przyszło nam kupić to wszystko to lepiej dać sobie spokój już na samym początku, za cenę zbliżoną do 3zł radzę kupić kompresor z prawdziwego zdarzenia. Po demontażu pewnie jakieś połączenie trzeba uzupełnić. Nie znam się na tym. Poza tym bebechy różnych modeli.


Silnik poprzez monitorowanie wewnętrznej temperatury chłodzenia, stopniowo zwalnia lub przyspiesza pracę w celu osiągnięcia optymalnej temperatury. Mimo niepodważalnych oszczędności jakie powoduje tego typu kompresor należy zwrócić przede wszystkim uwagę na to w jak efektywny sposób konserwuje żywność. Trochę przeglądałem forum ale niczego nie znalazłem. Buduję sobie kompresor powietrza z agregatu od lodówki i zastanawiam się nad jego załączaniem. Agregat ma dwa uzwojenia - robocze (podłączone na stałe podczas pracy) i rozruchowe (podłączone przez pozystor).


Może za jakiś czas jak troszkę kasy odłożę to upgrejduje to do miana kompresora z butlą z prawdziwego zdarzenia. Pierwszy post na forum, więc witam wszystkich ;) Dorwałem ostatnio dwa agregaty z lodówki. Oby dwa działające, tylko są z nimi lekkie problemy.


Z pierwszym jest taki problem, że się na włączy i część której nie znam nazywa(zdjęcie) zaczyna się grzać, a konkretnie spirala która się tam znajduje. Robi się cała czerwona. Ogłoszenia o tematyce: kompresor z agregatu lodówki na Sprzedajemy.


Kupuj i sprzedawaj rzeczy używane i nowe w Twojej okolicy.

Szybka, łatwa i lokalna sprzedaż rzeczy z drugiej ręki. Wiem że skaczę z tematu na temat, ale tak to jest, jak robi się kilka rzeczy jednocześnie. W związku z nagłą i niespodziewaną zmianą lodówki stałem się posiadaczem sprawnego agregatu o mocy 110W.


Kompresor – czyli jak malować przy pomocy starej lodówki? Od dawna wiedziałem, że można go przerobić na sprężarkę. Z kolei, nasz cichy kompresor SICOLAB 062MFA – prezentowany bezpośrednio na stoisku - został zgłoszony do nagrody na najlepszy produkt w kategorii wyposażenie laboratorium. Przed podjęciem decyzji komisja zbadała całą dokumentację produktu, taką jak instrukcje obsługi, arkusze danych, broszury, itp.


Witam, na wstepie powiem ze nie mam pojecia czy dobry dzial. Wiect tak, auto w klimie ma freon, koszt nabicia ponad 200zl, smieszne. Wpadlem wiec na pomysl by wywalic kompresor na pasku i zamontowac ten z lodowli na R6blisko przodu dzieki czemu ilosc przewodow bedzie minimalna a koszt znikony. Lodówka nie włącza się– jeżeli lodówka nie chce się nawet włączyć, to powinieneś sprawdzić sprężarkę. Głośna praca lodówki– eliminując takie powody głośniej pracy urządzenia jak złe ustawienie i zbyt rzadkie rozmrażanie zgodnie z zaleceniami producenta, to zapewne winien jest agregat.


Sprężarka nie zawsze się włącza– problem ten najczęściej pojawia się w. Ostatnio bylem na złomie i chciałem wykręcić agregat z lodówki do wiadomych celów ,. Gdyby ten kompresor miał kiedyś jeszcze pracować w swoim naturalnym środowisku (R-134) to wilgoć z powietrza może mu (nie musi) zaszkodzić. Jedną z często obserwowanych usterek lodówki są problemy ze sprężarką. Urządzenie wydaje się działać, światło w chłodziarce się świeci, jednak agregat nie startuje.


Co może być przyczyną tego, że sprężarka w lodówce nie działa i co możemy zrobić, aby przywrócić urządzeniu sprawność? Sprężarka – maszyna energetyczna, której zadaniem jest podwyższenie ciśnienia gazu lub wymuszenie jego przepływu (nadanie energii kinetycznej).

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty